woensdag 20 april 2011

Verassing !!!

Wat we nu toch weer hier beleefd hebben is wel heel erg leuk !
Afgelopen maandag half vier s'middag, zoonlief gaat mijn mijn autootje en navigatie naar zijn vriend Peter.
Niets bijzonders, ze zouden samen naar een gezamelijk vriend in Almere.
Nou mam, weet niet hoe laat ik precies terug ben en misschien blijft Peter hier wel een nachtje slapen.
Geen probleem jongen, is goed maar doe wel voorzichtig he! Oh ja mag ik je mobiel ook lenen?
Jaja mijn zoon heeft geen mobiel en wil er ook geen. Je weet maar nooit waar ik hem voor nodig kan hebben.
Tuurlijk lieverd ook geen probleem, heb liever dat je er een bij je hebt.

Verder een rustige avond, maandagavond. Wat handwerken, beetje tv kijken en om half 12 naar bed.
Liggen we heerlijk te knorren, wordt er plots op de slaapkamerdeur geklopt en komt zoonlief binnen.
Mam, ben je wakker? ( hehe nu wel ja....) Ik heb een verassing voor jullie.
Schrik wakker en kijk op de wekker, 10 voor 1 s'nachts. Hoor zoonlief zeggen ik heb een verassing en hoor er meteen achteraan. Joehoe , ik ben er !!!! Door de stem van mijn dochter, die voor zover ik weet in Kopenhagen zou zijn. Maar nee hoor, ze heeft ons voor de gek gehouden en is gewoon lekker naar huis gekomen voor een korte vakantie.
Nou...................dat is schrikken, blijdschap, verwondering, verbazing eigenlijk alles tegelijk.
Maar wat een super verassing.
Dus wij snel het bed uit en haar begroet en geknuffelt. En toch maar even naar beneden om het hele verhaal over deze misleiding te horen.

Dit hele plan bestond dus al een aantal weken. Ze zou inderdaad op vakantie gaan naar Denemarken, vanuit Stockholm waar ze voor 5 maanden studie is. Maar de groep met wie ze zouden gaan werd steeds kleiner en uiteindelijk ging het niet door. Dus bedacht dat het eigenlijk ook wel heel erg leuk zou zijn om even naar huis te gaan. Tenslotte was afgelopen zondag haar broer jarig en de 29e haar vader. Dus wel een leuke verassing dacht ze zo.

Maar ons en haar vriendin voor de gek gehouden met het verhaal van de vakantie in Denemarken, waar wij natuurlijk volledig zijn ingestonken. Alleen zoonlief was van deze aktie op de hoogte en had beloofd haar te halen op het vliegveld in Weeze in duitsland. Dus....niets naar een vriend in ALmere, maar naar Weeze.
En ook hij heeft het al die tijd goed verborgen gehouden, zelf zijn vriend zat in het complot.

Ook midden in de nacht zuslief nog wakker gemaakt, want we wilde niet dat ze zich s'morgens rot zou schrikken door het tegenkomen van een zus die eigenlijk in Kopenhage zit.
Ook zij reageerde echt heel grappig. Eerst zo van hu,hu wat is er, heel verschrikt dat we haar wakker maakten.
Toen de mededeling van kijk eens wie er is? Echt heel ongelovig van hoe kan dat nou, He?? hoe kan dat nou.

Al met al verassing meer dan geslaagd.

Gisteren ook opa en oma verast en haar beste vriendin, die ook bijna een appelflauwte kreeg.
En nu genieten we er lekker van dat ons meissie tot en met zondag lekker thuis is. Dan gaat ze weer terug voor een week of 6, begin juni komt ze weer helemaal thuis en zit haar studie in Stockholm erop.

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke verrassing voor jullie!
    Jullie hebben vast helemaal niet meer geslapen die nacht.
    Als je zo gezellig aan het praten bent, is de slaap wel weg.
    Geniet maar lekker van het mooie weer en van elkaar!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is echt een super verrassing!! Groetjes aan Marjolijn en geniet van elkaar.
    Groetjes,
    Sija

    BeantwoordenVerwijderen