dinsdag 17 januari 2012

Mini huisjes van restjes

Inmiddels staat mijn teller van de huisjes op 20 stuks. Het gaat lekker moet ik zeggen.
Zo leuk om er aan te werken, meestal blijft het niet bij 1 huisje, maar volgt er direct nog 1 of 2.
Ook wel handig dan heb ik de volgende dagen wat speling en kan ik wat anders doen.
Er zijn nog zoveel projecten die graag een beetje aandacht en liefde willen.


Dit zijn de 1e vijf huisjes compleet met de sashing en hoekblokjes.
De sashing kocht ik bij de Quilterij, net op het goede moment was deze stof binnen gekomen.
Ben gelijk aan het meten gegaan en het past allemaal precies, dus helemaal geen stofverlies. Super!
Dus de keus was toen gemaakt en ook maar gelijk gekocht.

Een detail foto van de 1e 2 huisjes, van wat restjes en van wat stofjes van Vrijheid Blijheid van t' Quilterspalet in Den Haag.  De lapjes die in zo'n pakketje zitten zijn zo leuk voor mijn huisjes. Over 3 dagen komt er weer een leuk setje.

Ik maak alle luchtjes blauw, de raampjes geel en de deurtjes licht. Verder maakt het me niet uit.
Ik teken alle malletje (behalve lucht, raam en deur) op een lapje stof. Zo heb ik alle onderdeeltjes van 1 stofje.
Dit stofje gaat op de stapel "al gebruikt"  en de uitgeknipte patroondeeltjes van stof in een aparte doos met vakjes, dus dakjes bij dakjes, muurtjes bij muurtjes enz enz. Zo kan ik lekker puzzelen met de verschillende onderdelen om tot een leuke combi te komen.
Ik maak ze dus met malletjes, en naai ze op de hand in elkaar. Deze werkwijze bevalt mij prima, sterker nog ik geniet ervan.

Tot het volgende bouw verslag.

Groetjes Willeke

1 opmerking:

  1. Ha Willeke, je huisjes zijn erg leuk! Slimme werkwijze heb je voor de huisjes. Zelf werk ik ook vooruit met knippen van de patroondeeltjes, scheelt een hoop tijd. Succes met bouwen! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen