woensdag 4 januari 2012

WEER IN DE LUCHT

Met het nieuwe jaar ook weer mijn blogleven oppakken. De trage computer die de eigenlijke reden van de timeout was, is nog steeds supertraag maar mag van zoonlief de laptop gebruiken.
Wat heb ik de afgelopen maanden gedaan? Nou aan heel veel projecten gewerkt !
Eigenlijk zijn het er teveel...maar wie kent dit niet. We hebben toch allemaal UFO"s.
Het is ook zo leuk om aan een nieuw project te beginnen,  patroon uitkiezen, uit boek of tijdschrift of iets wat je op internet bent tegen gekomen, inspiratie genoeg. Dan het allerleukst, stofjes uitkiezen, dan wel uit de voorraadkast of uit een mooie winkel.

Ook het snijden, knippen en voorbereiden van al die projectjes is een fijne bezigheid.
Maar dan het allerleukste voor mij, het patchen van dit alles, heerlijk in mijn hoekje op de bank onder de lamp.
Ondertussen TV kijken of muziek luisteren, maakt niet uit. Heerlijk!!!!


 Een van de projecten is de antieke quilt die in het bezit is van het quiltergilde.  Tot nu 9 blokken gemaakt in de tinten beige met rood, groen bruin en blauw. Dit is de 1e lay out, erg mooi vind ik zelf.





Dit is de 2e lay out, ook mooi maar de 1e heeft toch mijn voorkeur.
Dus de 1e gaat het worden. Volgens mij is de echte antieke ook op deze
manier gemaakt.


Moet nu eerst weer wat lapjes sparen in de goede tinten, en er liggen nog een paar blokken klaar om gepatched te worden. Maar andere projectjes hebben nu voorrang.
Zoals het bouwen van huisjes, ook ik ben ermee besmet vanaf het allereerste moment.
Heb inmiddels 9 huisjes af, maar deze week vliegt ook voorbij dus ben blij met mijn kleine voorsprongetje.
Zal ze snel laten zien.

Nou meiden, de kop is er weer af en ik hoop toch wel een aantal keertjes per week bij
bij te kletsen met jullie.
Voor een goede start morgen weer een berichtje over een lopend projectje.

6 opmerkingen:

  1. Ha die Willeke,

    Welkom terug en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.

    Gezellig dat je weer wat van je laat horen. 'k Zie je waarschijnlijk zaterdag wel.

    Groetjes
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je blokken zijn prachtig! Weer een lekkere start zo in het nieuwe jaar. en 9 huizen al af!!! Die wil ik graag zien! Succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je er weer bent! Welkom terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Wil, de beste wensen voor 2012 en dat we maar weer heel creatief mogen zijn! Hartstikke leuk dat je weer gaat bloggen, ik hoop ook weer vaak van de partij te zijn.
    Tot snel! Sija xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Willeke,
    Wat fijn dat je weer on-line bent!
    Je gaat ook de antieke quilt van het Gilde namaken, prachtig!
    Ik vond het erg leuk om al die "antieke" lapjes te sparen.
    Foto 1 vind ik ook het mooist. Je hebt toch wel een foto van de echte?
    Anders even mailen, dan stuur ik hem aan je op, dat werkt misschien prettiger.
    Ik wens je een gelukkig, gezond en creatief jaar!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kleuren gebruik je voor die antieke quilt. Warm en levendig. Prima keuze.

    BeantwoordenVerwijderen